نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

پروانه: اولویت ما حمایت از ورزش کارگری است

  • کد خبر: ۱۴۳۵۷۶
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
پروانه: اولویت ما حمایت از ورزش کارگری است
مدیر عامل شرکت ورزشی ایرانیان خودرو گفت: برای حضور در ورزش برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اولویت ما با ورزش کارگری است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحسین پروانه حسینی در نشست خبری مسابقات فوتسال جام فجر یادواره سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: هدف از ثبت شرکت و فعالیت در حوزه ورزش، اداء دین به جامعه است. این NGO اقتصاد را در اختیار اعضا قرار می‌دهد. اقتصاد را باید به مردم داد؛ هر اتفاقی در کشور باید از این رهگذر عبور کند.

وی افزود: ۵۰۰۰ سهامدار هستند که کارکنان ایران‌خودروی خراسان هستند. سودی که کسب می‌شود، به جیب کارمندان بازمی‌گردد. وظیفه دیگر ما اداء مسئولیت‌های اجتماعی است. در شرایط فعلی با توجه به شیوع کرونا سرانه ورزشی افراد خیلی پایین آمد. ترس از ابتلا به کرونا و بسته شدن اماکن ورزشی از جمله این موارد بود.

مدیر عامل شرکت ورزشی ایرانیان خودرو گفت: وقتی ورزش از جامعه‌ای دور شود، ناهنجاری‌های زیادی رخ می‌دهد. کرونا زمینه‌ساز کاهش ورزش در جامعه شد. ۱۵ هزار نفر در ایران‌خودرو هستند و مسئولیت اجتماعی ما بود که وارد این حوزه شویم. از ۲ سال قبل یک باشگاه فرهنگی‌ورزشی تشکیل دادیم و یک تیم فوتسال، در لیگ استان را خریدیم. هدف ایحاد شور و نشاط در مجموعه و اشتغال‌زایی بود. خودم در فوتسال و فوتبال فعالیت کردم و حمید قشنگ، رضا سلمانی و ... هم‌دوره‌های من بودند.

وی افزود: ورزشکاران بااستعدادی داریم که متاسفانه شغلی ندارند؛ خودمان هم در این فضا ورود کردیم و توقع از شرکت‌ها و صنایع این است که بی‌تفاوت نباشند. استخدام این قبیل افراد در ایرانخودرو در حال انجام است. اتاق فکر ما به تاسیس شرکتی ورزشی رسید. پرسنل ما در ۳ منطقه بینالود، مشهد و نیشابور ساکنند، باید به این موضوع مهم توجه می‌کردیم که امکانات برای هر سه دسته فراهم باشد. مجموعه جهاد دانشگاهی را به مدت ۱ سال به شکلی قابل تمدید در اختیار گرفتیم که به طور کامل و رایگان در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد.

پروانه حسینی در خصوص اهداف این شرکت گفت: ورزش کارگری و همگانی، استعدادیابی و معرفی نخبه‌ها به ورزش کشور از جمله اهداف ماست. دیگر دغدغه‌ای هم برای فرد وجود نخواهدداشت و حمایت خوبی از کارکنان خواهیم داشت. اگر تمام شرکت‌های صنعتی همراه شوند، دیگر ورزشکار بااستعداد و بی‌کاری نخواهیم داشت. می‌شود هم ورزش همگانی را ساپورت کرد و هم ورزش قهرمانی را.

وی در خصوص ورود مجموعه ایرانخودرو به عرصه تیمداری در خراسان رضوی با حمایت از تیم سبزوار در لیگ برتر هندبال گفت: باشگاه هندبال پیکان سبزوار، مقوله جدایی با مجموعه ما دارد. ورزش ایرانخودرو بیشتر فعالیتش در استان تهران است و نیم‌نگاهی به شهرستان‌ها هم دارد و ورود کرده‌است. این ورود را به فال نیک می‌گیریم و از این رهگذر الگو می‌گیریم و بحث تقابل و رقابت با این مجموعه ابدا نیست. باید طوری مدیریت کنیم که تیم‌های هم‌خانواده رفاقت کنند و در کنار هم باشند.

وضعیت فوتبال مشهد گویای ورزش ایران است

پروانه‌حسینی گفت: فوتبال رشته بسیار پرطرفداری است و همه در ایران از بچگی دوست دارند علی دایی شوند. الان وضعیت ورزش خراسان و فوتبال مشهد خوب نیست. می‌بینید که بهترین ورزشگاه ایران در مشهد است، اما بازی در آن برگزار نمی‌شود.

وی افزود: در بخش کارگری وارد شده‌ایم، از دل این ورزش کارگری وارد بخش حرفه‌ای می‌شویم. این چرخه کارگری و بازنشستگی ورزشی خیلی ایده آل است و باعث می‌شود تا فرد نگران زندگی روزمره‌ش به واسطه مصدومیت یا مسائل دیگر نشود. ۱۵ روز پیش اسپانسر یک ورزش روستایی شدیم. وقتی که این دوستان در مشهد مسابقه برگزار کردند، گفتند که برخی از شرکت کنندگان زیارت اولی بودند.

مدیرعامل شرکت ورزشی ایرانیان خودرو با اشاره به ورود با قاعده و منظم به ورزش گفت: نمی‌خواهیم نگاه مقطعی و هزینه‌گرا داشته باشیم. این نگاه آسیب‌زننده است. در همین ایرانخودرو قهرمان دارت آسیا را داریم، افراد مستعد دیگری در سایر رشته‌ها هم داریم که اگر حمایت شوند اتفاقات خوبی رقم خواهندزد. همگانی و شور و نشاط، آشتی دادن صنعت با ورزش و بعد از آن باید با توجه به درآمد‌ها پیش برویم و تصمیم‌گیری کنیم.

هیات‌های ورزشی بی‌تفاوت بودند

وی تصریح کرد: تنها هیاتی که پای کار آمده از وقتی اعلام آمادگی کردیم، هیات ورزش‌های روستایی است. شاید هیات‌ها فکر کردند ما رقیبشان هستیم. ما دِین داشتیم که وارد ورزش شدیم. از دوستان ورزشکار قدیمم گفتم، نمی‌خواهیم زندگی نرمال را ورزشکار پس از پایان دوران ورزشش از دست بدهد. دوستان صداوسیما هم که در ورزش روستایی آمدند، چون فکر کردند تبلیغ است، ۱ دقیقه از گزارش‌و مصاحبه‌ای که گرفتند را پخش نکردند. توقع ما از صداوسیما وقتی وقت ما را گرفت و مصاحبه کرده، این بود که حداقل ۱ دقیقه پخش می‌شد.

وی افزود: یک باشگاه درآمد باید داشته باشد و بعد هزینه کند. نمی‌شود مدام هزینه کنیم و تمام مجموعه را قربانی کنم تا ۱ نفر بالا برود. چند تیم ورزشی در استان داریم؟ چند مربی و ورزشکار درجه ۱ استان در اقصی نقاط ایران هستند؟ هرمربی غیربومی، اما اینجا را پله می‌کند، طبیعتا چنین فردی به استان خراسان رضوی تعصب نخواهدداشت.

ورود به ورزش بانوان

پروانه‌حسینی گفت: اولین کار ما در ورزش بانوان بود. ژیمناستیک و کاراته بانوان را راه اندازی کردیم و برای والیبال هم تا این لحظه ۲۰۰ متقاضی داریم. همان کاری که برای آقایان می‌کنیم برای بانوان هم انجام می‌دهیم.

وی افزود: ۲ سال فکر کرده‌ایم که این طرح را اجرا کنیم. ایرانخودرو باشگاه موفقی مثل پیکان دارد و تیم‌های پایه قدرتمندی دارد. چون مکانیزمی ماندگار می‌خواهیم داشته‌باشیم شرکت تاسیس کردیم. باشگاه‌های مختلفی در طول دهه‌های اخیر در رشته‌های مختلفی فعالیت کردند، اما به مرور هیات‌ها حمایت نکردند، هزینه‌ها هم زیاد شد و به ورطه نابودی کشیده شدند.

مدیرعامل ایرانیان خودرو گفت: خیلی‌ها دوست دارند به ورزش بیایند و کمک کنند. مدیریت کار با خودمان است، کارگری و استعدادیابی برای پهلوانی و قهرمانی حرفه‌ای پله پله کار ما را جلو می‌اندازد. ابومسلم ان همه هوادار داشت، پیام همینطور. از پایه شروع کرده‌ایم تا همه با هم رشد کنیم و ماندگار شویم.

وی در خصوص عملکرد تیم ایرانیان خودرو فعلا در لیگ فوتسال، دسته۱ استان شرکت کردیم و نایب قهرمان شدیم. در آینده نزدیک دز لیگ مناطق باید حضور یابیم. انگیزه برای نونهالان درست کردیم تا بدانند که آینده از آن آنهاست و تیمی در رده بزرگسال داریم.

پروانه‌حسینی با تشریح امکانات این شرکت گفت: امکانات خوبی داریم و فکر کنم تنها تیم دارای سالن اختصاصی هستیم. استادیومی را ۱ ساله گرفتیم که همه امکانات لازم را در اختیار دارد. جزو ۵ استادیوم چندمنظوره خوب ایران است. در بانوان هم پایه و در حد استان ورود کرده‌ایم. ضمن اینکه برای حاشیه شهر هم باید در بین برنامه‌ها در نظر داشته باشیم. در ۱۴۰۲، باید ببینیم بالانس استعدادیابی ما به کدام سمت می‌رود.

وی افزود: بیس اول را که علاقه‌مندی و استعداد است، در نظر می‌گیریم. فوتسال را به این خاطر انتخاب کردیم که در تهران، باشگاه پیکان فعالیتی در این خصوص ندارد و نمی‌خواهیم رقابت کنیم. چند حسین طیبی و خداداد داریم؟ آن‌ها افتخار ورزش استان هستند و کل ایران ورزش خراسان را با نام آن‌ها می‌شناسد.

وی افزود: در سال‌های دور مسابقات کارگری زیادی داشتیم که برگزیدگان این تورنمنت‌ها، به مسابقات کارگری کشور اعزام می‌شدند و از دل این مسابقات هم ستاره‌های زیادی رو می‌شدند. امیدوارم بتوانیم دوباره چنین فضایی را فراهم کنیم و رایزنی‌ها با وزارت کار و ... به سرانجام برسد. به ویژه اینکه مسابقات ماه رمضان را در پیش داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->